niedziela, 24 lutego 2019

Czytanie książek

Czytanie książek to jedna z moich pasji - bardzo lubię czytać różnego rodzaju książki, ostatnio bardzo mocno skupiam się na książkach psychologicznych - które mogą pomóc w rozwoju osobistym. Czytam tego typu literaturę ponieważ uważam, że rozwój osobisty na obecnym etapie mojego życia jest bardzo ważny - próbuję w różny sposób przyswajać sobie treści dotyczące tego zagadnienia - słucham podcastów, webinarów, konferencji na YouTube itp, jednak z tych wszystkich form najlepiej wchodzi mi do głowy wiedza z książek. Myślę, że jest tak dlatego, że tekst pisany łatwiej mi "dotknąć" jeśli nie rozumiem jakiegoś fragmentu czytam go kilka razy, przepisuję go, w pewnym sensie przyswajam go w swojej głowie - wiem słuchając w internecie różnych treści mogę pewne fragmenty słuchać kilkakrotnie - jednak dla mnie w tym wypadku słowo pisane jest w większym stopniu możliwe do ogarnięcia. Książek o rozwoju osobistym jest tak wiele, że ja postanowiłam sobie podzielić te etapy rozwoju na ważne dla mnie kategorie:

  • autoterapia
  • zarządzanie sobą w czasie - organizacja czasu
  • motywacja
  • skuteczność osobista
  • asertywność
  • mity i pułapki na drodze rozwoju
  • Relacje towarzyskie
  • Emocje
  • Rozwijanie własnej kreatywności
  • komunikacja społeczna
Jest zapewne wiele innych kategorii, ja w tym momencie chcę skupić się na tych aspektach mojego rozwoju.

19 komentarzy:

  1. Też uwielbiam czytać, ale ostatnio głównie młodzieżówki i fantastykę :) Chociaż czasami sięgam też po inne lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytanie zawsze rozwija, rozbudza wyobraźnię i poszerza nasze horyzonty

      Usuń
  2. Oj zazdroszczę. Też chętnie bym poczytała coś...
    No cóż, bardziej to jakoś nie umiem się przełamać znów. Dawno temu nałogowo czytałam a dziś rzadko, poza blogami coś czytam - to błąd, wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noe nazwałabym tego błędem - czytanie ciekawych yreści na blogach również może być bardzo wartościowe - akurat teraz masz taki etap.

      Usuń
  3. Przyznam, że niewiele mam na koncie książek o autoterapii, pozostałe kategorie już mocno spenetrowałam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ku mojemu zaskoczeniu we wszystkich tych kategoriach stale pojawia się coś nowego do przeczytania

      Usuń
  4. Książek o motywacji muszę więcej czytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też lubię czytać, choć ostatnio krucho z czasem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to z autopsji - ale zrobiłam sobie postanowienie, że przynajmniej 15 minut dziennie chcę czytać i się tego trzymam :)

      Usuń
  6. Niekiedy czytam różne książki jak mam czas

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie czasu na czytanie mało, ale mimo to staram się.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze ja ostatnio kiepsko z czytaniem :) muszę się za nie zabrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie musisz - to musi wypływać z Twoich chęci wyedy to będzie prosysze

      Usuń
  9. Lubię literaturę piękną, felietony. Często czytam poradniki i przyjemne, lekkie obyczajowe książki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę że my wspólną pasję :) ja też uwielbiam czytać książki czasami tylko mam do siebie pretensje że nie mam na nie czasu przez natłok obowiązków :)

    OdpowiedzUsuń

Witam dziękuję za Twój komentarz, jest on dla mnie bardzo cenny - to co piszesz jest dla mnie ważne