środa, 13 lutego 2019

Terapia Zajęciowa- moja pasja

Witam Was serdecznie, jestem terapeutką zajęciową. Terapia zajęciowa to moja pasja, a nawet mogę powiedzieć, że to droga mojego życiowego powołania. JAko terapeutka w różnych miejscach nabierałam doświadczenia pracowałam w DPS-ie dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w ośrodku rehabilitacyjnym dla osób po udarach, w domu opieki dla osób starszych oraz w świetlicy środowiskowej.Najpełniej jednak poznaję czym jest terapia zajęciowa - poprzez indywidualny kontakt z ludźmi, którym dzięki swojej pasji mogę pomagać w różnych etapach ich życia. Terapia zajęciowa to możliwość dotknięcia w człowieku tych obszarów o których często zapomina - to wskrzeszenie w nim pamięci o jego zdolnościach i talentach - które na pewno posiada i które mogą mu pomagać w jego rozwoju- parę przykładów
  • osoby które potrafią malować - mogą to wykorzystać w sytuacjach stresowych - malowanie odprężą, a używanie barw pomaga w wyrażaniu swoich emocji, gdy terapia zajęciowa jest obszarem rehabilitacji np po udarze - wtedy dużą uwagę zwraca się na koordynację ruchów, na trzymanie kredki ect.
  • osoby które lubią muzykę czy słuchać czy tworzyć też za jej przyczyną mogą zadbać o swój komfort psychiczny a przy kolejnych dźwiękach i tonach odprężać swój umysł 
  • osoby lubiące pracę w ogrodzie - też w tych okolicznościach znajdują możliwość do zrelaksowania się a dodatkowo dotleniają swój organizm, w obszarze rehabilitacji jest to istotne aby przy wykonywaniu prac ogrodowych przyjmować odpowiednie pozycje, używać odpowiednich narzędzi ćwicząc posługiwanie się nimi 
  • osoby lubiące czytać - czytając doznają ukojenia zarówno fizycznego jak i psychicznego, spisując myśli i refleksje na temat czytanych utworów mają możliwość wyrażenia swoich pragnień i emocji
Tych przykładów podaję jedynie kilka ... wierzcie mi na słowo, że jest ich tak wiele jak wielu jest ludzi, każdy bowiem inaczej dociera do głębi swojego ja- a to docieranie pomaga mu na różnych etapach jego życia.



12 komentarzy:

  1. Mnie pomaga pisanie. Po ciężkim czy stresującym dniu lubię siąść przy komputerze lub nad kartką papieru i napisać opowiadanie, wiersz lub dłuższą formę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisanie to super sprawa- czy gdzieś publikujesz to co piszesz

      Usuń
  2. Mnie najbardziej odstresowują podróże, czy można to nazwać terapią zajęciową? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to raczej pasja -natomiast pisanie pamiętnika z podróży lub robienie zdjęć i tworzenie albumów to już można do terapii zajęciowej zaliczyć jeśli pomaga to Tobie w zrelaksowaniu się, w ćwiczeniu pamięci etc

      Usuń
  3. Muzyka, malowanie to coś dla mnie, pomaga mi zapomnieć i sie rozluźnić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmmm a czemu chcesz zapominać - ważne aby te czynności pomagały Ci w poznaniu siebie i swoich emocji, jeśli chodzi o rozluźnienie - to tak to rzeczywiście dobre techniki by je osiągnąć

      Usuń
  4. Sama rysowałam przez parę lat, więc kreślenie ołówkiem po kartce bardzo mnie relaksuje. Oprócz tego dobra książka czy ulubiona muzyka, czyli coś co da się zrobić po ciężkim dniu w pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super to naprawdę ważne by wiedzieć co wpływa na nasze dobre samopoczucie

    OdpowiedzUsuń
  6. O tak! W zależności od nastroju piszę, maluję, szyjė, jeżdżė rowerem lub idė w las. Tak po prostu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to wspaniale - to na pewno wpływa na Twoje samopoczucie

      Usuń
  7. W różnyyh aktywnościach znajduję ukojenie, czasem jest to pisania, kiedy indziej czytanie, albo nauka. Lubię też czasami wyrzucić z siebie negatywne myśli poprzez aktywność fizyczną, choćby spacery. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super ważne by znaleźć dla siebie odpowiednią formę :)

      Usuń

Witam dziękuję za Twój komentarz, jest on dla mnie bardzo cenny - to co piszesz jest dla mnie ważne